måndag 12 oktober 2015

Helt knäckt

Nu är det måndag och jag började veckan med ett kiropraktorbesök, så nu är jag helt slut.
Det tar verkligen på kroppen och just nu känns det som om jag har genomfört ett triathlon, hela kroppen värker.

Men jag vet att det är bra! Jag var och röntgade mig i fredags för att se hur det egentligen står till i min kropp.
Och det var väl inte sådär toppen, men inget värre än att det går att åtgärda. Mina höfter är lite sneda och det har gjort att ryggen är lite vriden. Dessutom har min nackkurva rätats ut, förmodligen till följd av en cykelolycka jag hade som trettonåring, något som kan ge stelhet och smärta i nacken.

Dom hittade dessutom lite bonusgrejer som vi inte räknat med! Mina nedersta revben till exempel är inte färdigutvecklade. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den informationen, men det är väl kul att veta?
Dessutom kan man se en visdomstand på väg rakt in i en annan tand. Det intressanta med det är att jag haft ont i käken och gick till tandläkaren för att ta reda på om det kanske var någon visdomstand, men fick svar att det var det inte så dom behövde inte ens röntga.
Men dom hade ju så klart fel.

Folktandvården haga kan verkligen vara den värsta tandvårdsmottagningen någonsin och jag har haft så många problem med dom. Till och börja med glömde dom dra ut två tänder när jag var liten, så jag har jättetrångt i underkäken. För det andra misslyckades dom med att bedöva ordentligt när dom drog ut tänderna i överkäken vilket har lämnat mig med en tandläkarskräck.
För det tredje gjorde dom en lagning förra hösten som föll ut efter några veckor och för det fjärde så gav dom mig fel information när jag ringde för att kolla om jag kunde få den lagad i England på försäkringen vilket slutade i en tvist jag tillslut fick rätt i.
Och nu det här.
Jag måste verkligen ta upp det här med någon, för det är inte okej. Man kan inte bara dissa någons upplevelser sådär. Jag kände att någonting var fel, men jag litade såklart på dom eftersom dom är proffsen.

För övrigt har det varit en lugn dag. Jag har inte orkat göra så mycket efter kiropraktorbesöket. Så jag har läst lite kurslitteratur, läst lite skönlitteratur och lekt i illustrator inför morgondagens laboration.

Nu blir det lugn kväll för mig själv eftersom Dennis jobbar, med dance moms och kanske lite sims.


Till vänster ser vi min nacke och till höger hur en nacke ska se ut, lite skillnad i kurvan!


Det är så mycket roligare att läsa kurslitteratur om man har trevliga bilder som bokmärken! 
Älskar att läsa i sängen när solen lyser. Vi har så stora fönster vid sängen att ljuset är helt underbart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar