söndag 25 oktober 2015

Samlar energi

Den här söndagen har jag ägnat åt att samla energi inför veckan.
Kommande vecka ser lugn ut på schemat, men det är mycket eget plugg, och för att orka hålla den disciplinen behöver jag lite egentid.

Därför började jag dagen med en lång frukost med tidning och tända ljus, för att sedan städa lägenheten lite och piffa till (en ren lägenhet kan göra under för sinnet) och sen gav jag mig ner på stan.
Det är någonting underbart med att gå på stan för sig själv och bara kolla runt, särskilt nu med alla fina julsaker. Det är ju fortfarande lite tidigt för att köpa julpynt enligt mig, men det är aldrig för tidigt att börja samla inspiration. Jag har redan bestämt att jag ska köpa mig en adventssjustake med levande ljus och en julstjärna.

Jag hittade faktiskt en hel del trevliga grejer på stan. En salladsskål med bestick för 10kr (!), en tvålpump, en teburk, en assiett, en godsskål som egentligen var menat som ett glas, servetter och en underbar tröja från Race Marine.
Precis en sån tröja man behöver i hösttider.

Passade dessutom på att köpa ny ansiktstvätt och fick en gåva på köpet, och ingen dålig heller. Förutom en stor och en mindre necessär var fullt med sminkgrejer.




Lite shopping kan göra underverk för humöret. Blev tema grönt idag 


Ingen dålig bonus! Älskar när Clinique har sina drives!


Och lite blommor blev det också nu, äntligen! Har velat köpa blommor hela veckan, 
men när jag har kollat har det inte funnits några fina buketter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar