söndag 11 oktober 2015

This moment is your life

Äntligen har jag fått vila ut!
Den här helgen har verkligen varit precis vad jag behöver, en chans att få pausa lite, andas ut och samla lite energi.
Det har varit intensiva veckor där allt gått i ett med inlämningar, föreläsningar,  studentedda föreläsningar och en projektplanering. Och jag har verkligen varit helt slut.

Som tur är är kommande vecka relativt lugn med tre lektionsfria dagar, så jag har gott om tid att förbereda mig för kommande föreläsningar, inlämningar och nästnästa veckas hemtenta.
Jag hinner dessutom sitta lite i illustrator så att jag är förberedd inför labbarna.

Hittills har helgen varit underbar! I fredags hade jag en lugn kväll för mig själv med ekologiskt och vegetariskt godis, vilket var fantastiskt gott, framför tv:n och igår var det premiär på Skånes Dansteaters jubileumsföreställning playground.

Jag älskar premiärer, särskilt på operan.
Man får klä upp sig, mingla och dricka gott vin. Och så klart se en föreställning.
Föreställningen var fantastiskt bra och bestod av tre olika stycken.
Det först av Alexander Ekman kan vara något av det bästa jag sett. Helt galet.
Humor, flöde, lycka, allvar, jag var helt fast hela stycket. Han är verkligen ett geni.

Andra stycket var lite mer jordnära, också det väldigt bra, men allt bleknade i jämförelse med det sista stycket. Ett disco stycke där 24 medlemmar av publiken fick komma upp på scenen och lära sig en koreografi. Glädjeruset det gav att se publiken på scen tillsammans med dansarna, samtidigt som hela publiken stod upp och klappade med i kombination med discolampor och ett par glasögon i 3D-glasögon stil som gjorde att allt såg helt underbart ut gav en helt fantastisk känsla!
Jag tror aldrig jag lämnat operasalongen i en sån extas.

Efter premiären var det såklart premiär fest, och den här gången var det inte bara Pappa som hade premiär, Dennis gjorde sin första förefällning som videotekniker på operan, så det var extra stort.






 Foto sydsvenskan
Lånat från instagram, men såhär såg det ut med glasögonen på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar