måndag 26 oktober 2015

Mer än man tror

Nu har veckan börjat, och även om jag som vanligt skrev ner allting som ska göras och schemat igår, så verkar jag ha underskattat hur mycket jag har att göra.
Jag började med illustratorexaminationen idag och den verkar vara dubbelt så stor som photoshopexaminationen.

Dessutom kommer Linnéa på fredag, så hela den kvällen försvinner och så kommer mormor och morfar och äter lunch på lördag. Så jag vet inte när jag ska ha tid med allt plugg.

Det känns som att tiden precis räcker till dom uppgifter vi har, men man måste ju göra tid för stora tentan också. Jag vill inte ta tid från träningen heller, det känns viktigt att hålla igång nu när jag ändå är inne i det. Dessutom pluggar man bättre om man rör på sig.

Det är svårt det här med högskolestudier.



Här kommer en liten sneak peak på illustratoruppgiften. 
Uppgiften är att göra en biljett, ha med texten som står där, skapa objektgrafik av en logga vi fått (den som syns på bilden) och lägga den med lägre opacitet bakom texten. Man ska även ha med en bild med låg opacitet och en streckkod.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar