söndag 27 december 2015

Hemmamyset fortsätter

Jag är fortfarande kvar i Karlstad, relativt ledig och njuter.

Julen är över nu och alla våra traditioner avklarade. Vi har haft stora slappardagen (juldagen) och besökt Pärmor och Gösta på annandagen. Pärmor är min låtsaspappa Pärs mamma, alltså min låtsasfarmor (Pär + farmor = Pärmor) och Gösta är hennes sambo.
Dom bor i Hagfors, så vi ser dom inte så ofta, men annandag jul åker vi alltid och hälsar på dom och deras hundar.
Det är hur mysigt som helst, och dom bjuder på så mycket mat att jag tror det är den dag på året då jag äter mest.

I övrigt händer det inte så mycket. Jag har några dagar nu innan nyårsafton när jag tänkte plugga och passa på och träffa lite kompisar.

Det är inte direkt lite plugg i början av terminen. Vi har ett tidningsuppslag som ska lämnas in för kamratgranskning den 5:e, sen ska vi rätta, korrigera och lämna in. Sen ska vi in med en reflektion, inte bara på arbetet med uppslaget, utan på hela kursen. Och sen ska vi ha en insäljning.
Jag måste dessutom på ett uppsamlingsseminarium där i mitten någonstans, eftersom jag missade ett litteraturseminarium när jag var sjuk.

Jag har inte helt bestämt mig vad jag ska pitcha på insäljningen heller. Jag funderar lite på inramade fotografier till företaget printasquare (vi måste välja bland fyra företag so dom valt ut), men jag vet inte riktigt hur jag ska börja.
Hur ska jag kunna veta hur mycket produktionen skulle kosta dom? Och utan den informationen kan jag inte räkna ut någon vinstmariginal, och utan att kunna visa på vinsten är det svårt att övertyga någon företagsledning om någonting.

Jag får nog låta det vila i bakhuvudet lite.



Finaste familjeporträttet vi fått till tror jag


Pärmor hade stickat handskar till mig, hur mysigt är inte det? 


Det blir inte bättre än kattmys






Jag kan nu stolt säga att jag äger en jultröja


Jag kan knappt beskriva med ord hur mycket jag saknat skogen. Stan i all ära, men det är 
någonting speciellt med en skogspromenad. Parker omgivna av trafikljud räknas liksom inte! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar