söndag 28 februari 2016

Gamla filmer

Idag var jag och fikade hos pappa efter att ha pluggat klart, och han gav mig några gamla filmer från mitt första år i livet.
Jag har några sedan tidigare, men det är alltid kul med fler. Och det var så fina filmer! 
Förutom världens gulligaste klipp där jag möter en katt för första gången, blir hur glad som helst när mormor pratar med mig och min morbror som säger att jag ser ut som en säck potatis, så fanns ett ögonblick som var extra fint. 

Det är på bb, när släkten fick träffa mig första gången, och mormor har mig på axeln. Då frågar Gammor vad jag ska heta, om det blir Julianna, och mamma säger hela mitt namn. Ella Julianna. 
Gammor heter Ella-Britt, så hon blir jätteglad och förvånad, samtidigt som jag lyfter huvudet för första gången i livet exakt när dom säger mitt namn, precis som om jag hör att dom pratar om mig! 

Så fint ögonblick, och jag är så glad att det finns på film och att jag har fått ta del av det. 




Fotot är från när jag väldigt gärna ville klappa en orm, men ångrade mig så fort
den var nära. Stackars pappa blev tvungen att hålla ormen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar