tisdag 9 februari 2016

Semmeldag

Den här dagen har känts otroligt lång.
Först upp tidigt för att tvätta, sen till skolan för föreläsning om rapportskrivning, som blev lite seg utan kaffet jag glömde göra på morgonen.

Väldigt intressant dock, och kul men lite läskigt att börja forska. Vi ska skriva en rapport på 20 sidor om trycktekniker, flexografi och djuptryck tror jag att det var, så det kommer att bli en väldigt teknisk vetenskaplig rapport.
Jag ångrar nästan att jag inte läste teknik i någon form på gymnasiet, hade varit väldigt hjälpsamt. Eller åtminstone fysik eller kemi, för nu känns vissa delar av färglära och tryck väldigt avlägset och svårförståeligt.

Efter skolan svängde jag förvi Gateau, vilket är Malmös bästa bageri, och köpte med två minisemlor till mig och Dennis.
Dom var hur goda som helst, och kardemummalatte toppad med kanel var inte heller helt fel.

Efter det blev dagen lite märkligt omvänd. Eftersom Dennis jobbade kväll passade vi på att göra de roliga sakerna på eftermiddagen vilket ledde till att plugget fick bli på kvällen istället.

Jag tror att det är det som gör att dagen känns så lång, men nu är den i alla fall slut och jag kan lägga mig och läsa lite. Behöver all kraft imorgon då jag och min grupp ska skriva projektrapport inför superrapporten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar