fredag 5 februari 2016

Lyckad middag

Middagen igår blev jättelyckad.
Först bjöd jag på fördrink på annanassprit och sprite med lime i (så klart)
Till huvudrätt serverade jag två olika varianter av nötfärsrullar, en med soltorkade tomater och fetaost och en med ost och broccoli. Till det potatispuré och ajvar relish sås.
Och till efterrätt en daimmousse med grädde och färska jordgubbar.

Det blev hur gott som helst och mina gäster var väldigt nöjda. Jag är dessutom nöjd med att jag vågade mig på helt nya recept istället för att göra någonting jag kan.

Dom stannade kvar och drack vin ett tag efter middagen så jag kom inte i säng förrän ganska sent, och jag hade inte sovit nästan någonting natten innan, så jag är fortfarande sjukt trött.
Men jag ska göra mig en fredagslatte så piggnar jag nog till lite, om inte annat får jag väl sova i soffan framför på spåret ikväll.

Jag glömde tyvärr ta kort, men jag kan intyga att det såg fint ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar