torsdag 18 februari 2016

Perfect day

Igår hade jag verkligen en toppendag!

Den började med en workshop i målgrupp och kommunikation som var en av de bättre lektioner vi haft.
Vi fick en brief med ett uppdrag från en skola med klass 1-9 som ville ta fram en app som skulle kunna användas av både lärare och elever. Vår uppgift var att på en timmes tid ta fram en primär målgrupp, analysera målgruppens psykografiska, demografiska och geografiska variabler och utifrån det ta fram en snabb skiss på hur en lämplig app skulle kunna vara uppbygd och vilka funktioner den skulle kunna innehålla. Hur roligt som helst!

Sen hade vi gruppmöte med rapportgruppen inför vår 20-sidors rapport om flexografi och djuptryck. Vi delade upp tryckmetoderna sinsemellan, och jag ska nu läsa på om flexografi.
Efter mötet satt vi kvar alla tre och jobbade på olika saker i några timmar för att sedan gå ut och fika ihop.
Vi gick till kafferosteriet, Malmös enligt mig trevligaste kafé, och satt och pratade ett tag.

Efter det var det dags för halv åtta hos mig (klockan halv sju dock denna gången), och det var som vanligt trevligt och fantastiskt gott.

Helt enkelt en perfect day


Jag lånade bilden från Sandras instagram, hon fick en mycket bättre vinkel än jag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar