söndag 7 februari 2016

Mycket att se fram emot

Just nu har jag väldig mycket att se fram emot och längta till kommande veckan.

Imorgon börjar jag med en heldag på biblioteket för att förfina mina skisser inför nästa seminarium. Efter förra seminariet vet jag vilka skisser jag ska jobba vidare på och förädla till nästa seminarium, nu ska jag bara leka lite och få ordning. Jag har inte helt bestämt mig hur jag ska visa skisserna heller. Just nu jobbar jag på dom i datorn, men jag funderar på att skriva ut de olika komponenterna och använda kludd för att fästa dom vid ett papper. På så sätt blir det enkelt att på plats flytta runt de olika delarna.

På tisdag är det bara en föreläsning i skolan, så jag har gott om tid att plugga, städa och träna. Hur skönt som helst. Kanske passar på att gå till den fantastiska blomsterbutiken igen (jag börjar bli beroende av nya växter)

På onsdag har jag första gruppmötet med tjejerna jag ska skriva monsteruppsatsen om tryckmetoder med (lite som b-uppsats om jag har förstått det rätt).
Jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot att jobba med den här gruppen, alla är superambitiösa och ingen av dom är någon slacker. Finns det något bättre?

Och på torsdag åker jag till Karlstad eftersom Dennis ska filma rallyt.
Lycka!
Jag ser så mycket fram emot det, även om det inte var särskilt länge sedan jag var där. Tänkte passa på att träffa släkten, hänga med kompisar och vara utomhus. Gå långpromenad. Dessutom tänkte Dennis och jag passa på att gå ut och äta på våran favoritresturang och fira alla hjärtans dag i förväg.
Kan det bli bättre?

Och som om det inte var nog kommer första numret av min nya prenumeration på allt om mat i veckan. Det var ett erbjudande med sex tidningar + två mon amie muggar och jag kunde inte motstå.

Här är bokomslaget jag jobbar på, eller en av versionerna i alla fall. Det är bara en skiss, och fotona kommer förmodligen att var tecknade sen. Om jag inte tar bort cd spelaren helt, jag får se lite. Sen är typsnittet inte valt än och jag saknar ryggtext,  men det fixar jag imorgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar