torsdag 29 augusti 2013

Äppelknyckarjazz

Dansstudierna fortsätter och allt gör ont. Hela min kropp värker, men jag vet ju att det är bra, träningsvärk är i princip alltid bra. Men det är lite jobbigt, för det känns inte riktigt som om mina ben alltid hänger med när vi gör kombinationer, men det är bara att kämpa på.

Fast vi dansar ju faktiskt inte hela tiden på KPS, ibland gör vi andra saker. Igår till exempel plockade vi äpplen, och det var något av det mysigaste på länge. Skolans trädgård är full av äppelträd fyllda med frukt och vår lärare sa att det bara var att plocka, så vi gjorde vårt bästa.
Dom bästa frukterna satt högst upp, så Hampus gav sig upp i trädet för att plocka ner de finaste, medan vi stannade nere och tog emot och pekade ut de bästa äpplena.
Det var somrigt, härligt, och nu är jag redo för hösten.


Jag fick med mig en hel del äpplen, så min fruktskål är ganska välfylld just nu, funderar på att baka äppelmuffins.


I morgon får vi nyckeln till lägenheten, helgen blir fylld av flytt och lite ansiktsmålning.
Jag är både nervös, taggad, rädd och jätteglad på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar