söndag 11 augusti 2013

Trollvandringen fortsätter

Trollvandringen har varit mitt liv de senaste veckorna, när man spelar fem dagar i veckan tar det över allt. Det tar på krafterna och man har ingen energi när man kommer hem, men det är värt det, för man får så mycket tillbaka i mötet med barnen. Jag älskar barnens feedback, när dom är glada och när dom uppskattar sagan. Det enda jag har svårt för är när barnen är snoriga, jag klarar verkligen inte av det. På slutet av sagan kramar jag barnen när jag säger hej då till dom, och det är oftast väldigt trevligt, men inte när det rinner snor från barnen som hamnar på min hals, mina kläder och i mitt ansikte. Jag klarar verkligen inte av det, men det är inte så mycket jag kan göra där och då utom att spela vidare.

Som tur är, är rollen väldigt rolig och väger upp för snoret, och jag känner hur den växer för varje föreställning, hur jag kan leka med den mer och mer desto tryggare jag blir i den. Det är roligt att försöka utveckla rörelsemönstret, jag jobbar på att aldrig vara stilla med armarna så att min dräkt fladdrar och ger en luftig och älvlik känsla.


Men även om det är väldigt roligt ska det bli fantastiskt skönt med "helg" nu. Eftersom trollens vecka börjar på onsdag och slutar på söndag blir onsdagen vår måndag och måndagen vår lördag. 
Det blir en helg med packning, fixning och ett IKEA besök med min kära vän linnéa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar