lördag 17 augusti 2013

Avsked och inflytt

Igår träffade jag de bästa en sista gång innan vi sprids ut över norden. Det var trevligt, roligt, underbart och väldigt sorgligt. 
Efter som Lisa jobbade på McDonalds valde vi att spendera kvällen där så att hon också kunde vara med. Vi drack kaffe, te, åt glass och pratade. Och besökte Lisa i kassan såklart. 

Även om det var hur mysigt som helst så var det jobbigt. Det var jobbigt att veta att flera av dem kommer jag inte att träffa på flera månader, kanske ett år, vem vet. Det är nästan svårt att att förklara vad jobbigt det var att promenera hem efter att ha sagt hej då. Jag kommer verkligen att sakna de här människorna! 




Idag när jag vaknade kändes det lite lättare i alla fall, då hade jag något annat att tänka på, nämligen dagens flytt. Jag börjar inte bo i lägenheten förrän 1a september, men idag åkte jag dit med flyttlass och lämnade möbler och kartonger så att jag inte behöver göra så mycket den 1a utan kan börja bo direkt.
Så nu står nästan alla mina saker i Kristinehamn och mitt rum i Karlstad känns plötsligt väldigt tomt.

Jag fick flytthjälp av både mamma och Pär och mormor och morfar, så det gick snabbt och smidigt, och på bara en timme var allt uppe i lägenheten, och vi fick lite tid över att fika lite på ett skrivbord i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar