fredag 30 augusti 2013

Ett steg närmare

Hela den här dagen har gått väldigt långsamt, i slow motion nästan. Jag var trött, och seg och allmänt långsam. Som tur var höll dagen ett helt okej tempo. Balletten och modernklassen på förmiddagen höll vanligt tempo, men på eftermiddagens impro hade vi massage istället och fick sluta en timme tidigare, vilket var väldigt skönt.

Efter det blev det en tur till vår hyresvärd på Linnés för att hämta ut nycklarna och skriva på några papper till. Sen bar det av till lägenheten, vår lägenhet, för att lite smått påbörja inflyttningen.
Det enda som var lite jobbigt var att de inte lagat fönsterläckan de sagt att de fixat, och när det började ösregna rann det in vatten från fönstren, så vi blev tvungna att ringa hyresvärden som skickade dit en kille för att fixa det tillfälligt. Tydligen hade det visat sig att fönstren inte gick att laga och att dom skulle byta ut fönstren, men det hade de inte sagt till oss.

Men förutom krånglen med fönstren så kändes det bra, och gör fortfarande. Vi har en lägenhet som är vår, jag har nyckeln till den på min nyckelknippa, och jag har snart alla mina saker och mina kläder där. Det är spännande och läskigt och underbart på samma gång. Bara att tänka på att jag flyttar hemifrån på söndag, jag flyttar faktiskt hemifrån. Till en ny stad, med nya sysselsättningar, nya vänner och ett nytt liv. Allt känns så overkligt perfekt. Jag älskar skolan, jag älskar lägenheten, jag älskar klasskamraterna och jag älskar tanken på det kommande året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar