onsdag 4 september 2013

Livet i lägenhet

Nu bor jag i lägenheten. Jag, Jasmine och Emma flyttade in i söndags och har nu bott tillsammans i tre dagar. Det har känts som en evighet, inte för att det har varit tråkigt eller jobbigt eller så, men vi har kommit in i det så fort att det känns som om vi bott där hur länge som helst och jag känner mig verkligen hemma där. Jag älskar mitt rum även om det är lite stort och en aning tomt i mitten, det känns personligt, det känns väldigt jag.

Vi har börjat ganska bra med rutinerna också, matlagningen har funkat och vi har lyckats samsas om duschen. Vi turas om att laga frukost och har havregrynsgröt och kokt ägg som standard, och jag tycker att det fungerar väldigt bra. Det är inte den frukost jag är van vid, men det är gått och man står sig väldigt länge.


Eftersom det är en dansfestival i Karlstad som vi ska gå på med skolan är jag nu hemma igen, och jag måste faktiskt säga att det är väldigt skönt, för även om jag trivs i lägenheten och bara har varit borta i tre dagar så har jag längtat hem. Det låter kanske fånigt, jag menar jag har ju varit hemifrån mycket längre förut, men då har det varit för att jag åkt någonstans och gjort något annat, nu har jag flyttat, och det var mycket jobbigare än jag trodde. Redan första natten saknade jag mamma och Pär och alla katterna. Det är svårt att flytta hemifrån, samtidigt som det är roligt och väldigt skönt, jag tror att jag kommer att åka hem på helgen de första veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar