torsdag 5 september 2013

Abundance dag 1

Just nu är dansfestivalen Abundance i Karlstad, och vi är där med skolan.
Våra lärare har bokat in oss på tre workshops var, och jag har fått en modern, en hip hop och en impro. Idag var modernklassen och jag trodde att jag skulle dö. Jag har aldrig varit så lost i hela mitt liv. Jag hade ingen aning om vad jag höll på med, vad det var meningen att jag skulle göra, hur det skulle göras eller någonting. Inte ens takten satte sig.
Det enda som var skönt var att jag inte var ensam, hela KPS gänget som var på klassen var totalförvirrade.
Läraren hette Tom Tsai och kom från LA. Han var i grunden en breakdansare, men skulle ha modern med oss. Hans övningar var tydligt inspirerade av breaken och det var mycket upp och ner på golvet, och en hel del snurrande när vi var där nere.
Det gick fort, var sjukt svårt och för mig blev det totalt kaos.
Efter ungefär halva klassen kände vi allesammans att det räckte, vi fick inte ut någonting av klassen, det var för svårt, så vi gav upp. Det kändes lite dumt att gå, men det var lika bra.

I morgon ska jag ha hip hop klass, och efter idag är jag skräckslagen.
Några av de som var på hip hop workshopen idag berättade att det nästan var breakdance, och att det skulle vara ännu mer fysiskt i morgon. Jag kommer att dö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar