fredag 6 september 2013

Abundance dag 2

Idag var jag återigen på dansfestivalen abundance.
Två klasser stod på schemat, hip hop och impro. De som hade hip hop igår berättade skräckhistorier om hur svårt och jobbigt det var, så jag var smått skräckslagen när lektionen skulle börja. Läraren kom, satte igång och det var galet. Det var snabbt, intensivt, galna hopp, slidar och allt man kan tänka sig. Men det var kul.
Jag hängde inte riktigt med, låg ofta något steg efter, men jag hade roligt. Det var en sådan energi i rörelserna att jag blev glad av kämpandet. Läraren var dock inte glad, det kändes som att han var uttråkad och nästan lite småirriterad på oss hela lektionen, men det gjorde inget, fokusen låg på rörelserna, inte på läraren.

Efter hip hopen värkte det i hela kroppen, både i musklerna och i alla blåmärken från lektionen, och ett tag tänkte jag nästan inte gå på impron, men jag bestämde mig för att kämpa mig igenom det.
Det blev inte så mycket kämpande utan var en ganska lugn lektion, och inte jätterolig. Läraren var trevlig, lugn, avslappnad och kunnig, men det kändes inte som om jag fick ut sådär jättemycket från lektionen, den mest bara var där.


Innan abundance började följde jag med Hampus och jobbade lite, med att bära möbler.
Det kanske låter märkligt, vadå jobbade med att bära möbler, men Hampus skulle lasta in en massa soffor och fåtöljer i en lastbil och bad mig om hjälp, så det gjorde jag. En massa soffor och fåtöljer (varav många var extremt fula) bar vi in i lastbilen, och det tog bara en halvtimme. En ganska bra start på morgonen (framförallt för att jag fick träffa den underbaraste katten i världen på vägen dit)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar