torsdag 26 september 2013

Bra jobbat centralsjukhuset

Just nu är jag i Karlstad. Varför?
Igår fick jag ett samtal från centralsjukhuset i Karlstad, dom undrade var jag var. Jag tyckte att det var en lite märklig fråga med tanke på att jag inte hade någon tid på sjukhuset, så jag frågade vad saken gällde och fick veta att jag hade tid hos ortopeden.
- Jaha, sa jag, och hur var det meningen att jag skulle ha fått reda på det?
- Jo förstår du, vi har ju skickat ett brev med en kallelse, det borde ha kommit igår.

Och visst hade de skickat ett brev, bara det att det var ett B-post brev, alltså ett sådant brev som kan väntas inom tre dagar. Brevet skickades på måndagen, tiden var på onsdagen. Genomtänkt, verkligen.
Som tur var fick jag en ny tid idag, 13.20, och idag får jag domen. Operation eller inte. Jag hoppas ju verkligen på att en operation kan undvikas, och att jag slipper gips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar