söndag 22 september 2013

Mina drömmars stad

Ibland låter jag mina tankar flyta iväg. Tänker på vart livet skulle kunna ta vägen, och oftast hamnar dom på min favoritplats, i den bästa staden på hela jorden, London.
Jag älskar verkligen London, för mig är det en fristad, en helig stad, där allt är som i en saga. Jag vet inte varför, det bara är där. Ändå har jag inte varit där särskilt mycket, bara tre gånger. Men jag längtar tillbaka.
Min mamma ska dit om två veckor, så därför tänker jag lite extra på det nu.

London är stället där man vandrar på gatan och helt plötsligt möter Zach Braff. London är platsen där man ser fantastiska föreställningar. London är staden där man kan promenera planlöst och hamna på fantastiska platser. Överallt är det underbar arkitektur och spännande människor, och det är så fyllt av dans, teater och konst att man knappt vet vad man ska göra av sig själv. London är helt enkelt underbart på alla sätt, och jag vill inget hellre än att åka dit, och stanna.

Någon gång i mitt liv ska jag bo i London!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar