tisdag 20 augusti 2013

Jazzklass och internationell folkdans del 1

Idag började dansandet, och vi hade jazzklass.
Jag har aldrig tagit en endaste jazzlektion, och var sjukt nervös innan vi började, men när det väl satte igång kändes det ändå bra. Det gick snabbt framåt och jag hade ingen aning om vad hon menade när hon ropade ut saker, och de rörelser jag kände igen har jag bara sett, inte provat, och det är verkligen två helt skilda saker att se något och att sätta det i kroppen, men det var en utmaning, och det var en rolig sådan. Jag kommer nog att få be mina kära rumskamrater om en hel del hjälp med att förstå hur rörelserna egentligen ska kännas.

Vi hade också internationella folkdanser på schemat, vilket var väldigt roligt. Vi fick upp lite flås, och vi fick en chans att lära känna varandra lite bättre. Jag tror att jag kan koppla ihop alla namnen med alla ansiktena nu, men jag kan inte koppla ihop de olika egenskaperna och historierna folk berättat med personerna än, men det kommer.

I morgon blir det ännu en jazzklass och ännu en internationella folkdanser lektion, jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar