måndag 26 augusti 2013

Äventyr i Karlskoga

Idag började skolan igen efter helgen och på schemat stod det utflykt, starttid och sluttid, men inget mer. Ingen hade någon aning om vad vi skulle göra, om vi skulle vara ute eller inne, i Kristinehamn eller någon annan stans. Jag funderade hur mycket som helst på var vi skulle ta vägen någonstans egentligen och fick nästan klädångest, eftersom jag inte hade någon aning om vad jag skulle göra. Jag tänkte för mig själv att boda borg vore roligt, men vågade verkligen inte hoppas på något. Istället byggde jag upp skräckbilder av militärhinderbanor och skogsvandringar fyllda av spindlar, kryp och maskar.
När jag väl var i skolan och skulle få höra vad vi skulle göra var det en liten klump i magen, och jag blev överlycklig när de sa att vi skulle till boda borg, jag älskar boda borg, det är ett av de mest fantastiska ställena på den här jorden.
Även om jag är lite smått blåslagen av alla äventyr så var det värt det. Någon gång ska jag åka dit och klara alla banor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar