onsdag 23 september 2015

Blommor kan verkligen lyfta ett hem

Idag har det varit ännu en pluggdag.
Inga föreläsningar, men massor att göra.
Förutom det vanliga pluggandet så måste jag föra över dom anteckningar jag tagit för hand till datorn.  Det blir så mycket enklare om man har allt på ett och samma ställe!

Sen är det lite förvirrande med vad jag egentligen ska plugga.
På introduktionen sa dom att det är viktigt att man läser på inför föreläsningarna och seminarierna, men det finns inga sidhänvisningar och inga självklara kapitel att läsa.
Och nu i veckan sa en annan lärare att vi inte alls behöver läsa på inför seminarierna utan att vi kan ta med relevant bok.
Men vi har fem olika böcker varav tre handlar om typ exakt samma sak.
Såååå lite lagom förvirrande!

Jag bröt ungefär vid tolv idag för att gå ut och springa. Jag tänkte att det var skönare att bryta en stund mitt på dagen och plugga längre än att plugga klart tidigt och sen ha massa saker kvar att göra.
Så jag gav mig ut på en kort springtur, vilket tyvärr var sjukt tråkigt! Jag kan verkligen inte få upp motivationen att springa här. Det är tråkigt underlag, tråkig omgivning och man får stanna och invänta bilar heeeela tiden.
Jag måste helt enkelt skaffa gymkort snart!

I alla fall så efter att jag sprungit gav jag mig iväg och handlade, jag tänkte att det skulle gå ganska snabbt. In på coop och köpa mjölk och sen vidare till Möllan för grönsaker och lite blommor, men dom bygger om på coop och det var kaos!
En uppen kassa och hur lång kö som helst. Hela självscanningsdelen var borta och det tog en halvtimme att handla lite mjölk...

Som tur är gick det snabbare på Möllan, och förutom grönsakerna fick jag med mig lite fina snittblommor.
Jag har varit sugen på att köpa hem lite blommor hur länge som helst. Det livar verkligen upp!
Jag har en aloe vera i vardagsrumsfönstret och en blomkruka i köket, men det är kul att få in lite nytt.
Så nu har jag lite fina blommor i både köket och vardagsrummet och är redo att sätta igång med resten av studierna.
Tagga riskanalys och projektplanering!

Världens mysigaste blomvas (f.d. vinflaska) på köksbordet, nu fylld med 
blommor. 

Har varit ett underbart solljus hela dagen. Vår lägenhet är 
verkligen extra fin när det är ljust ute. (eller kolsvart så att vi 
har alla myslampor och ljusslingor tända) 

Lite småblommor på vardagsrumsbordet livar upp bananagröten






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar