lördag 5 september 2015

Första veckan

Nu har jag landat i Malmö, äntligen.
Vi har bott här i över en vecka nu, och det känns bra!
Jag gillar Malmö, det är en mysig stad, allt känns nära och förutom att trafiken är lite obehaglig är det en bra stad att cykla i.

Jag har började på universitetet i måndags, och även om det känns spännande känns det väldigt överväldigande. Vi har redan fått alla uppgifter vi ska göra fram till jul och när man inte kan någonting i ämnena känns dom otroligt svåra. Det är inga små uppgifter heller.
Men det ska bli kul! Lärarna verkar väldigt kompetenta och lokalerna är fantastiska! Huset vi ska hålla till mest i är helt nybyggt och verkligen jättefräscht!

Det har dessutom varit lite inspark som hittills varit lite av en besvikelse. Jag missade första dagen, men gick på den andra, stadsvandringen, men vi var så många i gruppen att det mest blev väntetid. Så jag gick faktiskt hem ganska tidigt.
Dagen efter skippade vi insparken och drog iväg på uteservering med några klasskamrater, vilket var supertrevligt! Sen gick vi i och för sig till studentpuben efter ett tag, så vi var ju med lite.
Allting på studentpuben är superbilligt förresten, ett glas vin kostar 35, en briska typ 20. Ganska trevligt faktiskt, synd bara att det inte är världens mysigaste miljö!

Idag är det egentligen maskerad, men eftersom jag har hostat i över en vecka och jag idag dessutom har lite ont i halsen tror jag att jag skippar de, ingen idé att bli ännu sjukare!

Dennis har fyllt år också vilket så klart firades med tårta, paket
och frukost på sängen.  

Och vi har hunnit utforska museets nya akvarieutställning

Och lagat massor av god mat med färska grönsaker!
Jag älskar att ha Möllans torghandel runt hörnet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar