onsdag 30 september 2015

Eftermiddagslur

Idag har jag för första gången någonsin (förutom när jag varit sjuk) tagit en eftermiddagslur.
Jag var så otroligt trött när jag kom hem idag att jag insåg att det inte var någon idé att sätta mig ner med plugget. Så jag la mig i soffan med en filt och en podcast i lurarna och somnade på typ en minut.

Mina förutsägelser om en jobbig vecka verkar vara korrekta.
Jag hade min sista photoshop labb idag med en annan grupp än min vanliga, vilket faktiskt var riktigt bra eftersom dom var så få att man hade gott om tid att ställa alla sina frågor till läraren.
Jag tror att jag fick lite hjälp i alla fall.

Det är dock lite jobbigt att det är så mycket egna tolkningar i uppgifterna, dom svarar liksom inte på frågor utan säger typ bara "läs uppgiften och tänk själv"
Dock råkade en lärare försäga sig lite förut.
Det var faktiskt lite skönt att prata ansikte mot ansikte med läraren. Det är så mycket lättare än mail och frågor på föreläsningar.
Dessutom är det bra om dom vet vem man är eftersom dom driver en inofficiell arbetsförmedling. Han tyckte dessutom att jag var ambitiös, vilket ju är ett bra tecken.

Efter labben var det vidare till workshop. Klassen har tillsammans organiserat en tvådagarsworkshop på uppdrag av lärarna, och idag var det teambuilding dag.
Vi var i en mycket spännande källarlokal på världens skummaste ställe med en mycket mystisk industrihiss med kristallkrona. Det kändes lite som en svartklubb, men är tydligen en tangolokal.

Imorgon väntar föreläsningar och en tidig morgon med pastakokande, jag är nämligen med i matgruppen som ska ordna pastasallad.

Tills dess blir det lite mer photoshop lek (jag vet att det inte är vackert, men jag har ju precis börjat)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar