måndag 28 september 2015

Helt slut i huvudet

Jag är verkligen helt slut i huvudet! Det har varit en lång dag, och det kommer att bli en lång vecka.
Det är bara måndag och jag känner redan att jag skulle behöva en ledig dag att sova mig igenom.

Jag började vid 8 (vilket jag nog kommer att göra varje dag den här veckan) med föreläsning, efter det var det gruppmöte med bröllopsgruppen, sen hem och massvis med plugg. Jag är helt slut, och ändå har jag inte hunnit med allt jag planerat + att jag ligger lite efter sen igår.
Jag kan dock trösta mig med att jag bokat en biljett hem på fredag så att jag hinner åka hem över helgen och hälsa på familjen.

Tyvärr innebär det att jag tappar pluggtid på helgen. Visserligen kan jag plugga på tåget, men jag kan inte ha med mig alla mina böcker och jag ska åka bil från Göteborg till Malö på söndag, och det är svårt att plugga i bilen.

Jag vet att jag inte borde ta ut min trötthet i förväg, men jag känner mig själv och jag vet att det kommer att bli en jobbig vecka, så jag måste liksom stålsätta mig själv.
Förutom att jag börjar 8 nästan varje dag så har jag sjukt mycket att göra.
Det känns som om allt bara lägger sig på hög, hur mycket jag än pluggar.
Och det är svårt när det är så mycket grupparbete.

Jag ser dock verkligen supermycket fram emot att få träffa min familj. Jag har bara varit hemifrån en månad, men jag saknar dom helt enormt mycket! Jag ska försöka hinna träffa både mormor, morfar och gammor.
Och mamma såklart. Pär vet jag inte om jag hinner träffa tyvärr, han åker nämligen iväg till Bahamas för att jobba samma dag som jag kommer, väldigt typiskt.

Jag har faktiskt fått jobba ganska hårt för att kunna åka hem.
Jag skulle egentligen haft lektion på fredag eftermiddag, men då skulle jag inte hinna med tåget. Så jag försökte byta inom klassen, men ingen ville såklart byta till sig fredag eftermiddag.
Så jag har mailat fram och tillbaka med lärarna och tillslut fick jag byta så att jag kan vara med dom som läser originalproduktion som fristående kurs på deras labb.
Det är nog ännu en anledning till att jag är trött nu.

Så här känner jag just nu inför imorgon:

- Börja klockan 8 och behöva ställa klockan på lite över 6 (ja, jag behöver lite tid att vakna, och sen vill man åka hemifrån i ganska god tid. Ibland blir man nämligen stående i en cykelrondell på väg till skolan om man inte vill kasta sig in med livet som insats)

+ Företagsbesök på Malmö stadsteater. Jag är hur taggad som helst på att få komma dit och se vad min utbildning eventuellt kan leda till!



Jag blev tvungen att hämta blombuketten från vardagsrummet för att få lite studiemotivaition
och bädda sängen för att komma till ro med plugget. 
Dom håller på och bygger om nobeltorget just nu, så vill man ha frisk luft när man pluggar
får man stå ut med en hel del oväsen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar