onsdag 16 september 2015

Photoshop intro och bröllopsplanering

Idag är det verkligen en pluggdag.
Inga föreläsningar, men massor att göra. Jag känner dock att jag kommer framåt.
Jag har läst klart inför den ena föreläsningen på fredag och jag har ett företagsbesök på gång, det gäller bara att dom kan samtidigt som jag kan.
Så nu ska jag bara läsa på inför den andra föreläsningen i en kurs med fem böcker och utan sidhänvisningar (inget litet jobb alltså).

Och ta reda på hur en borglig vigsel går till och om man kan bli gift av någon som är vigselförrättare i Argentina i Sverige.
Vi har nämligen som projektarbete i den ena gruppen att planera ett bröllop, ingen liten uppgift ska jag säga er, men väldigt roligt.
Det är ju inte varje dag man får anledning att surfa runt på pinterests bröllopsdel!

Jag måste försöka sätta mig lite med photoshop också. Vi hade första genomgången igår och man vill ju hålla det igång medan man har det fräscht.
Självklart blev resultaten minst sagt amatörmässiga, men så brukar det bli när man sätter sig med ett så stort program efter 20 minuters genomgång och ska färga en anka. Se resultat nedan.

Om jag har tur köper jag dessutom en dator idag, och beroende på var jag köper den ifrån kan jag ha den i knät redan i kväll!



Som sagt, övningsuppgift utan några intentioner att få till
en snygg anka!

Maskrosbilden gick lite bättre i alla fall, 10 poäng till den som 
listar ut vad jag gjort! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar