fredag 25 september 2015

Fredagmorgon

Jag njuter just nu av världens skönaste fredagsmorgon.
Både jag och Dennis börjar sent, så vi har kunnat ha sovmorgon (till 09.00!!!), haft en lugn frukost och hunnit med att städa upp lite i lägenheten inför helgen.
Skönare än så blir det inte.

Jag har två seminarier idag, ett i tidsplanering och ett i projektplanering och efter det är det chillkväll och ett litet firande av Dennis första jobbvecka. Det är dessutom lösgodisets dag enligt hemmakväll, så det blir nog ett litet besök där.

Men innan dess ska jag ta tag i gårdagens disk. Det blev en lite sen middag eftersom min pappa spontant ringde och frågade om jag ville följa med på premiären på en danspreformanceföreställning vilket jag så klart tackade ja till!

Det var faktiskt riktigt bra! Det var två föreställningar i ett, dansfunk 2.0 som var en amatördansarföreställning med folk med olika handikapp som dansade med professionella dansare utan handikapp.
Det var en duett med en tjej i rullstol som dansade tillsammans med en professionell dansare som var så otroligt vackert.

Den andra delen var en kille som heter Dan Daw som har en cp skada och jobbar som professionell dansare. Det var en blandning av anekdoter från hans liv, rörelser och musik. On one condition hette stycket och det var verkligen bra. Jag blev lite tårögd vid vissa av anekdoterna.


Måste njuta av solljuset innan det blir för mörkt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar