söndag 20 september 2015

Vad som väntar

Jag börjar känna kraven som högskolestudier ställer på en. 
Jag har bara gått tre veckor och det är redan stressigt att hänga med. 
Förutom föreläsningar så pluggar jag varje dag, och jag måste ändå sitta på helgen. 
Jag har bestämt mig för att ha en helt ledig dag i veckan, och den här helgen blev det lördag. 
Det innebar att jag  var tvungen att sitta mellan 12-17 idag. 
Det är lite segt faktiskt och hur mycket jag än pluggar så känns det som om jag ligger steget efter.

Det tråkiga med när det är så mycket plugg är att den lediga dagen går åt till tråkiga saker som måste göras, som att städa, tvätta, handla etc. och det blir nästan ingen tid över till att göra saker jag vill. 
Jag har jättesvårt att få in träningen i vardagen också, det finns liksom ingen bra tid. 
Dessutom vill jag inte springa här på kvällen. 

Det blir väl lättare när jag kommer in mer i vardagen, men just nu har jag svårt att se hur jag någonsin ska överleva den här terminen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar