lördag 12 september 2015

Organisationsdags

Ännu en vecka på universitetet har gått. Ganska händelselös lektionsmässigt med bara en föreläsning, men desto mer hemstudier.
Jag har bara gått två veckor och jag känner mig redan ganska överväldigad.
Jag blev tvungen att skriva ett schema över exakt vad som behöver göras för att känna att jag har kontroll över situationen.

Vi läser två 15hp kurser på 50% nu på hösten, och den ena kursen känns hur tydlig som helst med vad man ska läsa och vilka kapitel som hör till vilken föreläsning, men i den andra kursen har vi massor av böcker som handlar om nästan samma sak där det är jättesvårt att veta vad man ska läsa.

Som tur är är det roligt, än så länge.
I den ena kursen lär vi oss grunderna i grafisk design med föreläsningar i färglära, kamerateori mm och har laborationer i photoshop, illustrator och indesign.
I den andra kursen planerar vi ett fiktivt bröllop i smågrupper för att öva på eventplanering och projektledning, ska göra företagsbesök och hålla workshops.

På hemmafronten händer det inte så mycket. Vi utforskar Malmö och äter massor med god mat.
Vi har köpt ett skrivbord nu också, på IKEA. Det var precis så att det fick plats i lägenheten, men efter lite ommöblering känns det faktiskt större nu än förut.

Vi har fortfarande lite småsaker att packa upp och det är ett rejält kaos i garderoben.

Vi har lyckats tvätta också för första gången, alltid ett äventyr med nya maskiner, så nu är hela lägenheten full med upphängd tvätt. Det känns lite som om vi försöker bygga ett enormt kuddslott med alla lakan.

Jag ska försöka lägga upp lite bilder på lägenheten snart medan jag fortfarande är i förälskelsefasen. Tills dess, en matbild:



Med färska Möllangrönsaker blir salladerna ännu godare! 




Och så här ser veckans schema ut. Nästa vecka blir det värre med typ två
seminarier, flera föreläsningar, photoshoplab och en analkande inlämningsuppgif! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar