måndag 14 september 2015

Byggnadsingenjör, eller något

Idag gjorde jag och några klasskamrater ett typiskt nybörjarmisstag.
Vi satte oss i fel föreläsningssal.

Vi skulle på en föreläsning om digitala bilder och gick glatt in och satte oss där vi trodde att vi skulle vara. Nästan först in var vi och fick jättebra platser. Snart var salen fylld och läraren kom in.
Vi kände inte igen honom, men å andra sidan har vi ju inte träffat alla lärarna än.
Efter ett tag satte han igång en powerpoint med en bild på en pågående husbyggnation.
Då anade vi oråd och började se oss omkring, inte en enda klasskamrat satt det i salen. Precis när vi började undra om vi var rätt hälsade läraren välkomna till typ byggnadsingenjörslinjen och sa att vi sätter i gång om en minut.

Vi sprang så fort vi kunde och hann precis sätta oss på dom enda tomma platserna i den nya salen (längst fram utan skrivskiva så klart), så vi missade inget av föreläsningen, men fick lite nackspärr av att sitta så nära powerpointen som bonus.

För övrigt så har helgen varit lugn. Dennis och jag var på middag hos min pappa och hans fru, fantastiskt god mat, men i övrigt har vi mest varit hemma och gjort sånt där som måste göras, som att tvätta och handla.

Nu ska jag skriva till en massa roliga företag och fråga om jag kan få komma dit på företagsbesök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar