tisdag 29 september 2015

Företagsbesök

Idag gjorde jag mitt företagsbesök på Malmö Stadsteater, hur kul som helst!
Marknadschefen som jag intervjuade var fantastiskt trevlig och svarade på alla mina frågor. Jag fick svar på allt jag undrat, och lite till.

Det absolut bästa var att hon sa att jag är på rätt väg om jag vill bli producent (eller marknadschef för den delen) och att jag har resonerat rätt kring min utbildning.
Hon har själv arbetat som producent och tyckte att det var en fördel att jag inte bara studerar marknadsföring, utan originalproduktion också eftersom det är någonting som många producenter saknar och som är mycket eftertraktat.
Jobbar man med en liten teatergrupp finns det kanske inte utrymme att ta in orginalare, webbdesigner etc. Då är det bra att kunna sköta det själv.

Det var skönt att få se vad min utbildning kan leda till, och det är en liten motivator när studierna går trögt.
Som just nu.

Vi hade ett ganska roligt seminarium förut idag. Vi fick göra personlighetstest och nästan alla i klassen fick samma personlighetstyp, vilket är bra eftersom det tydligen passade bäst för ledarrollen. Sen fick vi lite övningar som vi skulle lösa tillsammans i våra bröllopsgrupper och sen blev det en tävling mellan grupperna. Riktigt roligt faktiskt och skönt att slappna av lite.
Det var liksom ingen press och läraren som tidigare verkat stel var riktigt skön.

Jag har inte tagit några bilder idag, men jag satt igår och lekte lite med en header till mammas nya företagsfacebooksida, så jag lägger upp den.

Och ja, jag vet att det är jättedålig upplösning på bilden och jag har inte rättigheter till den, men att bara leka lite är ett bra sätt att lära känna PS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar