söndag 27 september 2015

Emporia

Idag har jag besökt det ENORMA shoppingcentret Emporia som finns här i Malmö.
Och jag har verkligen shoppat loss!

Jag har växt ur nästan alla mina jeans, och dom enda som sitter riktigt bra har börjat få hål i knävecken, jag behövde alltså verkligen nya jeans,så jag köpte mig ett par nya svarta Carlings jeanstights.

Sen gick jag in på Zara, och där fastnade jag ett tag. Dom har så himla mycket fina kläder (kan vara en av mina favoritbutiker faktiskt) och jag kom ut därifrån med nya kostymbyxor och en topp.
Men ska jag jobba inom media och kunna hålla bra pitchar behöver jag ett par bra kostymbyxor.

Jag köpte mig dessutom äntligen en handväska. Jag har aldrig ägt någon sådan där stor handväska som alla tjejer har förut, så nu tyckte jag att det var dags att göra slag i saken. Jag kan inte komma i kostym och konkenryggsäck när jag ska framstå som professionell.

Sen upptäckte jag att dom har öppnat en Victoria Secret butik på Emporia också, så där fastnade jag ett tag. Samma sak med Desigual, men där köpte jag ingenting.

Desigual är en av mina absoluta favoritbutiker, om inte till och med nummer ett på min favoritbutikslista, men jag har inte råd att köpa något annat än typ en scarf där. Men dom har så underbara kläder.
Jag skulle verkligen vilja köpa mig en skjorta/blus därifrån att ha som power plagg.
Jag menar, det är omöjligt att hålla en pitch och inte känna sig självsäker när man har en topp från Desigual. Det enda jag har nu är en T-shirt och det är inte riktigt samma sak.

Nu ska jag sätta mig och plugga lite inför veckan, har redan gjort ett schema för alla inlämningsuppgifterna och seminarierna.
Och sen kommer Dennis hem, och då blir det tidig middag. Tänkte överraska honom med att ha maten färdig när han kommer hem + kanske en liten drink.



Här är väskan och jeanstightsen jag köpte


Typ den här skjortan. Såååå snygg


Eller den här, älskar mönstret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar